Poyrazkuşu
Boz alamecek
Fotogaleri
 Yükleniyor.
 Karagerdanlı ardıç » Turdus atrogularis » Black-throated Thrush

cemalcemal

Fotoğraflarımızı her zaman değerlendiren Riyat abime, ben fotoğraf çekerken serginin başında bekleyen Ö.Aydın Bekar, Alper Aykaç, Emre Demirkıran, Murat Özer, Emrah Demirkıran, Gülcan Özkazanç, Fatma Aksakal, Özge Gürgen, Fatma Demir, Esra Usta ya ve Naci abime teşekkür ederim





Ek düzenleme:



Fotoğraf hakkındaki yorumlar, kullandığımız email server tarafından engellenmektedir. Cevabi yazılar geciktiği için özür dilerim . Kara gerdanlı ardıçlar için düzenlenen gözlem metni, JPG ve RAW kayıtları için aşağıdaki adres kullanılabilir.



http://www.dogudoga.org/haber/37-gozlem/98-kara-gerdan-ardic


Çalışmanın adıArdıç
Kuş Türü Karagerdanlı ardıç
Fotoğraf TürüSabit
Tarih14.03.2011 23:51
Çekim Tarihi13.03.2011
Çekim alanı ERZURUM,Kış
  
Türün 1. fotoğrafı  |  İzlenme Sayısı » 2546  |  Yorum Sayısı » 48  |  Beğeni » 1
Mesajınız Buraya fotoğraf tekniği kadar tür ile ilgili bilgi ve yorumlarınızı bekliyoruz.

Yorumunuzda belirteceğiniz linki https:// ile belirtiniz.Sonuna bir boşluk bırakmayı unutmayınız.


karakter kaldı
  iptal
Tür ile ilgili bilgiler & değerlendirmeler

25.03.2011 14:59 | Yukarı
AlperAAlperA

Hocam Tebrikler başarılarınızın devamını ve yeni türler bekliyoruz...

22.03.2011 22:22 | Yukarı
sonerbekirsonerbekir 

abi onceden haber vermedigine cok kizdim valla, ilk gorusmemizde hesaplasicaz sizinle, 30 marta isim bitiyor, en azindan 1 tanesini yemlemeye devam et te goruselim...

selamlar,

soner


18.03.2011 22:02 | Yukarı
damesi26damesi26

Yeni türümüz için tebrik ederim, çalışmalarınızda başarılar.Selamlar.

17.03.2011 22:33 | Yukarı
hudduhuddu

Elinize sağlık.

17.03.2011 19:40 | Yukarı
orhunbabaorhunbaba

Elinize sağlık hocam tebrikler,selamlar.

17.03.2011 14:06 | Yukarı
WonderTurquetteWonderTurquette

Cemal Bey, çok tebrik ederim, gözlerinize ve ellerinize sağlık!

17.03.2011 11:29 | Yukarı
gokhungokhun

Mükemmel çalışma ve başarı adına kutlarım hocam selamlar.

17.03.2011 11:14 | Yukarı
bkocabkoca

Tür sayısına olan katkınızdan dolayı tebrikler Cemal bey. Selamlar...

17.03.2011 03:17 | Yukarı
cagancagan

Tebrikler. Ahmet hocanin da dedigi gibi, Turdus ruficollis ve T. atrogularis in ayri turler oldugu konusunda artik fikirbirligi var. Clements 2010 dunya listesinde, OSME listesinde ve Porter ve Aspinall in 2010 Birds of Middle East guncellemesinde ayri turler. Handbook of the Birds of the World de de ayri tur



http://www.osme.org/orl/pass_v2.1.pdf



http://www.acblack.com/Birds-of-the-Middle-East/Richard-Porter-Simon-Aspinall/books/details/9780713676020



Bizdekiler T. atrogularis. T. ruficollis ihtimali de var. Tabi burada esas soru, Trakus un hangi taksonomiyi kullandigi. Bilimsel olarak kabul edilmis ve surekli guncellenen bir taksonomiye karar kilinip istikrarli olarak onun kullanilmasi lazim. Alternatif, Trakus/Turkiye nin kendi komitesini olusturup surekli Turkiye taksonomisini guncellemesi ama bu cok zaman gerektirecektir ve hali hazirda kullanilabilecek iyi taksonomiler varken, harcanan zamana degmez. Yeterki istikrarli olsun taksonomi secimi.

17.03.2011 01:05 | Yukarı
buzzardbuzzard

ismini duymadığım bir tür.tebrikler...

16.03.2011 22:57 | Yukarı
fkocaelifkocaeli

Çok büyük başarı,çok önemli kayıt,ellerinize sağlık tebrikler ediyorum.

16.03.2011 15:44 | Yukarı
veterinarianveterinarian

Cemal Hocam elinize sağlık. geçtiğimiz pazar 13.03.2011 uzunderede belgesel çekimleri esnasında sürü halinde gördüğümde çok heyecanlanmıştım. yüzlerceydi.mevkii için irtibata geçebilirsiniz. çok tepkililer. ben kamerayı arabadan çıkarana kadar 200 metre uzağıma kondular. aramızda tortum çayı vardı.
Gökhan teşekkür ederim. İyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:47

16.03.2011 11:42 | Yukarı
fotoemin♥ fotoemin

harika bir kayıt. Tr de ki II.kaydı. 10 birey gördüğünüz doğru mu? Hala oralardalar mı?



Tr de ki ilk kaydını 15 şubat 2006 da Altınpark ta atmıştım. O zamandan beri bir daha görmek için can attığım türlerden biri...



slmlar
Emin, Altınpark kaydından haberdardım. En son 15 Martta izlendi, açıkçası bu günkü durumu
bilmiyorum. Birey sayıları 2 erkek 6 dişi. Grup 14 birey sadece 8 bireyde kara alınlının tüm
özellikleri izlendi.
Aşağıdaki adreste detaylar var. Yine izlenirse mesaj atacağım selamlar

http://www.dogudoga.org/haber/5-haber/11-kara-gerdan.html
cemal 16.03.2011 15:46

16.03.2011 10:42 | Yukarı
CemDGT♥ CemDGT

Tebrik ederim, emeğinizesağlık.

Selamlar...
Cem teşekkür ederim, iyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:38

16.03.2011 08:53 | Yukarı
çitlenbikçitlenbik

Saklanayım demiş ama kaçamamış sizden Cemal Bey :)

Çok tebrik ederim yeni türümüz için, elinize sağlık.
Hürmüz hanım teşekkür ederim, biraz huysuz bir tür
cemal 16.03.2011 15:36

15.03.2011 23:47 | Yukarı
MAGMAG

Tebrikler , selamlar
Akif bey teşekkür ederim, iyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:34

15.03.2011 23:38 | Yukarı
zaferKzaferK 

Tebrikler Cemal...selamlar...
Zafer abi sağolasın, buradaki herkesin selamı var
cemal 16.03.2011 15:34

15.03.2011 22:21 | Yukarı
wolfkenanwolfkenan

maşallah Cemal hocam eline emeğine sağlık,candan kutlarım,selam ve saygılar...
Kenan hocam teşekkür ederim, Denizli ye selamlar
cemal 16.03.2011 15:32

15.03.2011 22:20 | Yukarı
demokritosdemokritos 

Tebrikler...
Mustafa hocam teşekkür ederim. İyi çalımalar
cemal 16.03.2011 15:30

15.03.2011 22:17 | Yukarı
tuncertotuncerto

Müthiş bir kayıt.

Tebrik ederim..

Selamlar...
Tuncer abi sağolasın, iyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:29

15.03.2011 22:12 | Yukarı
benimpencerembenimpencerem

tebrikler...

ve elinize emeğinize sağlık...
Hakan Bey, teşekkür ederim. İyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:28

15.03.2011 22:12 | Yukarı
MuratCMuratC 

Tebrikler, super bir kayit
Murat abi, siz daha güzel fotoğraflardınız. Teşekkür ederim.
cemal 16.03.2011 15:27

15.03.2011 22:08 | Yukarı
mrmehmetmrmehmet

Değerli bir türü listemize eklediniz. Başarınızı kutlarım.

Elinize ve emeğinize sağlık.

Selamlarımla..
Mehmet abi teşekkür ederim, yorumlarınız bizlere güç veriyor
cemal 16.03.2011 15:25

15.03.2011 22:07 | Yukarı
murat07murat07

Değerli bir kayıt gerçekten. Tebrikler.
Murat hocam burada Antalya lı bir çok öğrenci gözlemci var ve bir çok tür izlediler. Onlarında
selamı var
cemal 16.03.2011 15:24

15.03.2011 22:03 | Yukarı
sakaladamsakaladam

yeni tür için gönülden tebrikler, elinize emeğinize sağlık.
Kemal abi teşekkür ederim, Yomra ya selamlar
cemal 16.03.2011 15:22

15.03.2011 21:52 | Yukarı
IrıshsetterIrıshsetter

Tebrikler Cemal Bey...
Koray bey teşekkür ederim, iyi çalışamalar
cemal 16.03.2011 15:21

15.03.2011 21:23 | Yukarı
serhattigrelserhattigrel 

Bu senenin 4.

Sitemizin 416. türü, tebrik ederim.



Erzurum olarak örnek bir il oldunuz, başka türler de gelecek gibi, darısı diger illerin başına.



Not : Tür sitede şu an 415. olarak görünüyor, ama benim saydığıma göre 416.

Yarın düzeltiriz.
Serhat abi teşekkür ederim. Ahmet hocamın e-posta adresine gözlem bilgilerini gönderdim.

Selamlar
cemal 16.03.2011 15:20

15.03.2011 21:18 | Yukarı
abrecchiaabrecchia 

Cemal Bey, tebrik ederim.
Osman hocam teşekkür ederim, iyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:19

15.03.2011 21:17 | Yukarı
karaanikaraani 

Elinize sağlık ve tebrik ederim.
Veysel teşekkür ederim, Yomra ya selamlar
cemal 16.03.2011 15:18

15.03.2011 21:13 | Yukarı
coşkuncoşkun

Türün ilk fotosu hayırlı olsun.Ellerinize emeklerinize sağlık selamlar...
Çoşkun hocam teşekkür ederim, darısı başınıza.
cemal 16.03.2011 15:17

15.03.2011 20:52 | Yukarı
KANDIZLIKKANDIZLIK

Tebrikler, çok değerli kayıt için emeklerinize sağlık .
Arslan abi teşekkür ederim, iyi çalımalar
cemal 16.03.2011 15:16

15.03.2011 19:44 | Yukarı
spalaxtrspalaxtr

Tebrikler.
Hocam teşekkür ederim. İyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:15

15.03.2011 19:31 | Yukarı
NACİEYPNACİEYP

o nadir zıpır buydu demekki:))

elime ayağına sağlık Cemal,inşallah haftasonuna takılır oralarda,ben de görürüm
Abi vergi affından bir sen mağdur oldu. Selamlar 
cemal 16.03.2011 15:14

15.03.2011 19:28 | Yukarı
hvdnsudanhvdnsudan

tebrikler.
Teşekkür ederim Süleyman Bey.
cemal 16.03.2011 15:13

15.03.2011 18:38 | Yukarı
KadirdKadird 

Elinize sağlık, çok kıymetli bir kayıt.

Selamlar...
Kadir bey, teşekkür ederim. İyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:12

15.03.2011 16:14 | Yukarı
piyongopiyongo

mükemmel kayıt :)

heyecan yarattı doğrusu:)

tebrik ederim..selamlar
Ahu hanım teşekkür ederim, Hatay a selamlar
cemal 16.03.2011 15:11

15.03.2011 14:54 | Yukarı
shootershooter 

Demek ki, kuzeyde havalar biraz daha soğuk gitseymiş bu kış bayağı ilginç türlerle karşılaşacakmışız.. türün ilk karesi için tebrikler...
Ömer hocam bizimde beklentimiz söylediğiniz yönde, yorumunuz için teşekkür ederim.
cemal 16.03.2011 15:10

15.03.2011 13:36 | Yukarı
dededede

Trakusta yeni bir kayıt daha. Elinize sağlık. Sevgilerimle.
Cevat abi teşekkür ederim, gecikme için özür dilerim
cemal 16.03.2011 15:08

15.03.2011 13:22 | Yukarı
miskinlertekkesimiskinlertekkesi

Çok değerli bir kayıt.Kutlarım
Şeyda hanım teşekkür ederim, iyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:07

15.03.2011 09:47 | Yukarı
AyhanfAyhanf

Haberi yeni duydum , müthiş bir tür.

Tebrik ediyorum , ellerinize sağlık.



Selam ve sevgilerimle...
Ayhan hocam teşekkür ederim
cemal 16.03.2011 15:06

15.03.2011 09:25 | Yukarı
mutan♥ mutan

tebrikler...
Serkan abi her zaman yorum yazarsın, geç kaldığım için özür dilerim.

Selamlar
cemal 16.03.2011 15:03

15.03.2011 09:09 | Yukarı
Ercan3Ercan3 

Çok önemli bir kayıt, tebrik ederim.

Selamlar
Ercan abi teşekkür ederim, iyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 15:02

15.03.2011 08:43 | Yukarı
riyatg♥ riyatg

Bildiğim kadarıyla Tr deki 2.ci kaydı. Tebrikler Cemalcim.
Sevgili abicim RAW ve bilgiler için
http://www.dogudoga.org/haber/5-haber/11-kara-gerdan.html


selamlar
cemal 16.03.2011 15:01
Çook teşekkürler Cemalcim, sevgiler
♥ riyatg 16.03.2011 15:28

15.03.2011 08:43 | Yukarı
cenkzeynepcenkzeynep

türün ilk fotoğrafı için tebrik ederim cemal bey..

ellerinize sağlık,selamlarımla..
Teşekkür ederim kardeşim, daha iyileri sizlere nasip olur
cemal 16.03.2011 15:00

15.03.2011 06:20 | Yukarı
akinakin

türün trakuşta ilk karesi, tebrikler elinze sağlık..
Salih bey teşekkür ederim, iyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 14:57

15.03.2011 01:12 | Yukarı
rousettusrousettus 

1.5 yıldır ortalarda gözükmüyordun Cemal Bey. durdun durdun turnayı gözünden vurdun. bugünler de en çok üzerimde durduğum türlerdendi. gönülden tebrikler.

yalnız hemen yazmakta yarar var; bu Turdus atrogularis - Karagerdanlı Ardıç. Oysa bizim listemizdeki latince ad, ruficollis - Kızılgerdanlı. Geçen hafta içinde bu yanlışlığım yönetimde dile getirmiştim.

türü bir şekilde düzeltiriz. her ikisi de yok nasılsa. tekrar tebrikler. selamlar.
galiba 2.5 yıl demeliymişim:)
rousettus  15.03.2011 01:24
Ahmet hocam ayrıntılar e-postanızda
selamlar
cemal 16.03.2011 14:56

15.03.2011 01:04 | Yukarı
litoriachlorislitoriachloris

Tebrikler...Heyecan verici bir kayıt.
İnanç teşekkür ederim, iyi çalışmalar
cemal 16.03.2011 14:55

14.03.2011 23:59 | Yukarı
mehmetunlumehmetunlu 

Çok güzel bir kayıt . Ellerinize sağlık. Selamlar.
Mehmet hocam teşekkür ederim, Kayseriye selamlar
cemal 16.03.2011 14:53
Beğeniler| Yukarı
wolfkenan  Beğendi 22.03.2015 00:26
Tanımlayanlar: